jueves, 12 de marzo de 2009

Àngel Guimerà. "Maria Rosa". Lectura (7)

Escena 6,7,8 i 9

Escenari i marc temporal


Escena 6,7,8,9: Els fets dels quatre capitols passen a la casa d'en Quirze i la Tomasa

Personatges que hi intervenen i caracterització


Escena 6: Marçal, Quirze i la Tomasa.
Escena 7: Quirze i Maria Rosa.
Escena 8: Maria Rosa, Quirze i la Tomasa.
Escena 9: Maria Rosa, Quirze, Tomasa, Badori i Calau.

Resum (breu)

Escena 6:
En Marçal comença a estar obsés per la Maria Rosa i molt gelós pel Badori, el qual la Maria Rosa no rebutja.

Escena 7:
La Maria Rosa es vol anar del poble, el seu germà Quirze li dona diners i li facilita el viatje.

Escena 8:
Vol fugir del poble i es sent lliure, vol escapar d'en Marçal i no veure'l mai més.

Escena 9: La Maria Rosa té tot preparat per anarse'n del pobel el més aviat possible.
Badori li confesa que sent alguna cosa per ella i la Tomasa al igual que el seu marit ,li dona diners també.

Aspectes a destacar

Escena 6:
La rabia que li té en Marçal a en Badori, i la possesivitat que té amb la Maria Rosa.

Escena 7: L'amor que li té el seu germà Quirze a la seva germana, ja que li ajuda a escapar.

Escena 8: Les ganes de començar de nou de la Maria Rosa, desprès de tot el que li ha passat es admirable que tingui ganes de viure de nou.

Escena 9:
Que la Tomasa li ajudi donant-li diners em sorpren, ja que sempre he pensat que la Tomasa no l'estimava a la Maria Rosa.

1. En Marçal té remordiments. Copia el fragment que ho il·lustra.

"Potser sí que li vaig perdre el marit perquè ara en vinguès un altre... a arreplegar la meva feina! Perquè en Badori la vol, i ella no fuig de'n Badori com fuig de mi, no! Mes ell s'hi acosta rialler, sense corcó aquí dintre! I jo, qunat estic sol, i penso en la Maria Rosa, tinc de veure davant al capatàs mort i a l'Andreu mort!..."


2. Hi ha més d'un motiu per pensar que en Marçal és una persona possessiva i, fins i tot, violenta. Copia el fragment on aquest aspecte es manifesta amb especial virulència.

"Ella no m'ha volgut a les bones; ja em voldrà...d'altra manera!..."

1. En Quirze, el germà de la Maria Rosa, assenyala que hi ha un punt en comú entre la Maria Rosa i la seva mare. A què es refereix? Copia'n el fragment. Potser això ens dóna pistes per entendre millor com es desenvoluparà la trama.


"Deia que el pare no l'estimava, i jo no vaig veure mai que li paguès, mai! Ara tu t'hi sembles: a la pobra dona. Mai no havia reparat que t'hi semblessis tant!..."

La mare de la Maria Rosa estava malament i sofria en silenci per que el seu marit ja no sentia res per ella.

No hay comentarios: